Sultan İkinci Abdülhamid devri, Osmanlı’nın son lahzasında yürütülen ulaşım faaliyetlerinin en yoğun olduğu bir zamandır. Sultanın demiryoluna olan alakasını bilen Paris elçisi Salih Münir Paşa, Avrupa’da gördüğü bir projeyi Yıldız Sarayı’nda tatbik edilebilir düşüncesiyle rapor haline getirmiş ve sultana arz etmişti…
Sanayi İnkılabı’nın imkânları ile hızla gelişen ulaşım sektörü, hem kitlelerin zarurî ihtiyacı olan ulaşım hem de bir konfor vasıtası olarak artık gündelik hayatta çok daha fazla görünür olmuştu. Osmanlı İstanbul’u modern ulaşım vasıtalarını on dokuzuncu asrın ikinci yarısından itibaren kullanmaya başlayan başkentlerden biri idi.
Yazının devamını Yedikıta Dergisi 95. sayısından (Temmuz 2016) okuyabilirsiniz.
57. Alay’ın başında, elinde kılıcıyla süngü hücumuna kalkan bir komutan olarak görev yapan Hüseyin Avni…
Yarbay Hüseyin Avni Bey’in cephedeki en büyük tesellisi, ailesiyle kurduğu mektuplaşma bağıydı.
Çanakkale Arıburnu’nda şehit düşen 57. Alay Komutanı Piyade Yarbay Hüseyin Avni Bey’e ait kanlı üniforma…
Annemin kardeşlerime söylediği ninnide geçen “Konya dağlarında Emir Sultan” ifadesinin izini sürdüğümde rastladım…
Güzelce Kasım Paşa’nın inşa ettirdiği Cami-i Kebir, Sultan Abdülaziz ve Sultan İkinci Abdülhamid Han’ın şefkatli…
Selçukluların Anadolu’ya gelişi, tarihin seyrini değiştiren bir dönüm noktasıdır. Bu, yalnızca bir fetih ya da…