Sultan İkinci Abdülhamid devri, Osmanlı’nın son lahzasında yürütülen ulaşım faaliyetlerinin en yoğun olduğu bir zamandır. Sultanın demiryoluna olan alakasını bilen Paris elçisi Salih Münir Paşa, Avrupa’da gördüğü bir projeyi Yıldız Sarayı’nda tatbik edilebilir düşüncesiyle rapor haline getirmiş ve sultana arz etmişti…
Sanayi İnkılabı’nın imkânları ile hızla gelişen ulaşım sektörü, hem kitlelerin zarurî ihtiyacı olan ulaşım hem de bir konfor vasıtası olarak artık gündelik hayatta çok daha fazla görünür olmuştu. Osmanlı İstanbul’u modern ulaşım vasıtalarını on dokuzuncu asrın ikinci yarısından itibaren kullanmaya başlayan başkentlerden biri idi.
Yazının devamını Yedikıta Dergisi 95. sayısından (Temmuz 2016) okuyabilirsiniz.
Düzlüklerinde savrulan her bir toz zerreciği dahi buram buram tarih kokar Merv’in. Sanki akıp giden…
Timurlu mimarîsi, pek çok farklı coğrafyadan taşıdığı izlerle Orta Asya’daki İslâm sanatının zirvesidir. Sonraki devirler…
Osmanlı ilim ve irfan geleneğinin parlak simalarından Halîmî Çelebi, ilmiyle âmil, ahlâkıyla mümtaz bir âlimdir.
Selçuklu sultanları ve devlet adamları, kitaplara duydukları hürmeti, ülkenin dört bir yanında inşa ettikleri kütüphanelerle…
“Türk insanı şefkatlidir, ailesine düşkündür. Evlilik ve aile bağlarına genel olarak Avrupalılardan daha çok saygı…
Orta Çağ’dan kalma şatoları, dev araç fabrikası ve Bavyera Ordu Müzesi’nde sergilenen Osmanlı çadırıyla Ingolstadt,…