Sultan İkinci Abdülhamid devri, Osmanlı’nın son lahzasında yürütülen ulaşım faaliyetlerinin en yoğun olduğu bir zamandır. Sultanın demiryoluna olan alakasını bilen Paris elçisi Salih Münir Paşa, Avrupa’da gördüğü bir projeyi Yıldız Sarayı’nda tatbik edilebilir düşüncesiyle rapor haline getirmiş ve sultana arz etmişti…
Sanayi İnkılabı’nın imkânları ile hızla gelişen ulaşım sektörü, hem kitlelerin zarurî ihtiyacı olan ulaşım hem de bir konfor vasıtası olarak artık gündelik hayatta çok daha fazla görünür olmuştu. Osmanlı İstanbul’u modern ulaşım vasıtalarını on dokuzuncu asrın ikinci yarısından itibaren kullanmaya başlayan başkentlerden biri idi.
Yazının devamını Yedikıta Dergisi 95. sayısından (Temmuz 2016) okuyabilirsiniz.
“Serhaddin ucunda bir gölge, bir dua gibi durur bazı yerler. Deliorman da onlardan biridir; sessiz,…
Cihan hükümdarı Kanuni Sultan Süleyman, son seferinden hemen önce yazdığı vasiyetnamesinde su hizmetinden bahsediyordu…
Anadolu topraklarında dikilitaş formundaki en büyük Türkçe kitabe, Germiyanoğluları zamanında dikilmiştir. Kütahya’da bulunan kitabe, taş…
“Her gün için bir parça ekmeğim ve ibadet edeceğim bir mescidim olsun, bu bana yeter.”
Bir şehir nasıl marka olur? Veya bir şehir nasıl pazarlanır? Bu sorulara en isabetli cevabı,…
Bu makalemizde İslâm şehirciliğinin ilk dönemlerine ve şehir müelliflerinin ilk misallerine temas edeceğiz…