???? Hicaz Demiryolu üzerinde yer alan, Medine-i Münevvere’ye yaklaşık 400 kilometre uzaklıktaki Medâin-i Sâlih istasyonu.
???? Hicaz Demiryolu, 1900-1908 yılları arasında Şam ile Medine-i Münevvere ve bugün Filistin topraklarında yer alan liman şehri Hayfa arasında Sultan İkinci Abdülhamid’in destek ve teşvikleriyle inşa edilmişti.
???? 1464 kilometreyi bulan Hicaz Demiryolu, 1 Eylül 1908 tarihinde yapılan törenle hizmete açıldı. Hayfa-Şam arasında her gün, Şam ile Medine arasında ise haftada üç gün karşılıklı olarak seferler düzenleniyordu. Hac zamanında hacıların nakli için ilave seferler vardı.
???? Hicaz Demiryolu, Müslümanların birlik-beraberliği için de çok mühim bir projeydi. Nitekim 1900’lü yılların başında Hindistan’dan Kuzey Afrika’ya, Buhara’dan Amerika ve Avrupa’ya dek Müslümanlar bu projeyi topyekûn sahiplenmiş ve ellerinden geldiğince desteklemişlerdi.
???? Demiryolu hattı üzerinde yer alan Medâin-i Sâlih istasyonunun hususiyeti ise, demiryolu inşaatında bu istasyona kadar Alman, İtalyan, Fransız, Avusturyalı, Belçikalı ve Rum mühendis ve işçiler çalışabilirken, bu istasyondan sonra Medine-i Münevvere’ye dek uzanacak inşaatın tamamında Müslüman mühendis, teknisyen ve işçilerin çalıştırılmasıydı.
Kore Savaşı'ndaki Türk askerin disiplin ve dirayeti, Amerikan ordusunun oldukça dikkatini çekmiş ve araştırma konusu…
Roger de Flor... Kimi zaman iyi bir kumandan, kimi zaman bir hain olarak anıldı. Bir…
Tarih kitapları, kar hakkında bilgi verirken daha çok onun olumsuz rolünden bahsederler ve bu konuya…
Şimdi bu dönüşümün ortasında, eski ve yeni Trabzon arasında bir köprü kurarak; anılarımı ve şehri,…
Bazı mürekkepler vardır ki çok iz bıraksalar da kendileri görünmezler. İsimleri satır aralarında gizli kalmış,…
Tarih sahnesinde öyle devirler vardır ki yalnızca kılıçla değil, kalemle de hüküm sürülür. Selçuklu asrı,…