Osmanlı tebaasından Ermeni mimar Aram Tahtacıyan, sunduğu mimarî planlarla tanınan bir şahsiyetti. Galata Kulesi’ne de bir dönüşüm projesi hazırlayan mimarın, bugün pek bilinmese de Üsküdar için ağaç şeklinde ilginç bir kule planı vardı…
Osmanlı’da gayrimüslim mimarlar, 19. Asırda İstanbul’un gelişen kâgir binalarının yapımında öne çıkmışlardı. Bu kişilerin çoğu, eğitimlerini yurt dışında tamamlayarak teknik anlamda meslekî becerilerini geliştirmişlerdi. Yurt dışında mimarlık eğitimi görüp İstanbul’da ikamet eden pek çok Ermeni ve Rum mimar bulunmaktaydı. Ermeni mimar Aram Tahtacıyan, bunlardan sadece biriydi…
Aram, kaligrafi öğretmeni Haçik Tahtacıyan’ın oğludur. İstanbul’da Getronagan Ermeni Okulu’nu bitirdikten sonra, Paris’teki Ecole-des-Beaux-arts’tan mimar olarak mezun olur. 1900 senesinde tertip edilen Paris Sergisi’ne (Fuar) iştirak ederek, Osmanlı bölümünde projelerini teşhir etme imkânı bulur.
Yazının tamamını Yedikıta Dergisi 159. sayısından (Kasım 2021) okuyabilirsiniz.
Tasavvufun derinliklerinde yoğrulmuş, ilim ve hikmetle mücehhez velî ve Peygamber neslinden olan Emir Sultan Hazretleri’nin,…
Bir zamanlar Osmanlı’nın sanayi hamlelerinden biri olarak kurulan ve yıllarca Eyüpsultan’ın silüetinde mütevazı duruşuyla varlığını…
Yüzyıllar boyunca nice padişahlar, nice vezirler; camilerde zafer öncesi ellerini kaldırıp dua etmiş, cemaatle aynı…
Nadarlar, dünya fotoğrafçılığının seyrine damga vuran bir aile. Paul Nadar da fotoğrafçı babanın fotoğrafçı oğlu.…
Bu makalemizde Ârif Hikmet’in hem sanat anlayışına hem de Hatt-ı Sünbülî’nin tasavvufî estetiğine göz atıyoruz…
İslâm’da kadın, yalnızca bir birey değil; rahmetin, şefkatin ve faziletin timsalidir. Cahiliye devrinin karanlığını vahyin…